Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få 10% på første kjøp!

5 øvelser for deg som har vondt i leggene når du løper

vondt i leggene

Tidligere har jeg skrevet om hva årsaken kan være til at man får vondt i leggene når man løper og hva du bør gjøre for å forebygge smertene i leggene. 

Som regel er det to ulike årsaker til at man får det jeg kaller "løpelegger". Som regel har enten leggen blitt overbelastet, eller så er leggmuskulaturen for svak.

Øvelser for løpere som har vondt i leggen

I forlengelsen av bloggposten om hvorfor løpere får vondt i leggene, har jeg laget et treningsprogram bestående av fem øvelser. Dette er øvelser jeg anbefaler mine pasienter på klinikken. 

Last ned gratis treningsprogram for "løpelegger" her (pdf). 

Treningsprogrammet er denne gang lagt inn på én side - slik at du enkelt kan printe det ut og ta det med deg på trening (eventuelt, enklere å se fra mobilen). 

Slik utfører du øvelsene

Hvordan skal øvelsene gjennomføres? Det har jeg prøvd å vise i videoen under. Husk at forebyggende trening er utrolig viktig for løpere. Start arbeidet i dag for å hindre smerter i leggene når du løper. 

Lykke til!

Få innhold som dette rett i innboksen

Lyst på oppdateringer som dette rett inn i innboksen? Hvis du ikke allerede er på listen; meld deg på nyhetsbrevet vårt og få tilgang til eksklusivt innhold, tilbud og konkurranser. I tillegg får du 10 % på første kjøp av Hoka. 

Meld deg på nyhetsbrevet vårt her.

Eldre innlegg
Nye innlegg
Lukk

Få eksklusive tilbud og artikler!

Meld deg på vårt nyhetsbrev.

Mer informasjon

Hei og velkommen!

Ved å benytte framsport.no godtar du at informasjonskapsler (cookies) brukes til trafikkmåling og optimalisering. Vi benytter også tredjeparts-applikasjoner. Les mer her.

Søk

Handlekurv

Din handlekurv er foreløpig tom
Kjøp nå