Kjøpsvilkår | Framsport AS

 

Kjøpsvilkår

Ved å handle på Framsport.no godtar du personvernerklæringen og følgende kjøpsvilkår:

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så lenge det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

2. Partene

Selger er:
Framsport AS
Snekkerstubakken 26
Borgenhaugen
1738 Norge
+47 48220821
Org.nr: 823 140 762

Kjøper er:
Den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen, etter at eventuell frakt-kostnad og rabatt er trukket fra, er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra når kjøper gjennomfører handelen. Hos Framsport AS kan du betale med en rekke betlingsløsninger, som blant annet inkluderer Visa, Mastercard, ViPPS og Apple Pay. Gjennom vår samarbeidspartner Klarna tilbyr vi også faktura-betaling. Se Klarna sine retningslinjer i kassen.

6. Bestilling og levering

Når ordren din er godkjent av oss, får du en bekreftelse på e-post.
Hos Framsport AS får du gratis frakt med Postens servicepakke på alle dine bestillinger over 1400 kr. Når varene er sendt vil du få en ny e-post som bekrefter at varen er på vei.

Sporing av pakker:
Først pakker og sender vi ordren til deg. Du får da en bekreftelsesmail med et kollinummer. Med dette nummeret kan du spore din pakke hos Posten. Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen(e).

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert.

8. Retur og angrerett

Framsport gir 14 dager full returrett etter angrerettloven. Det betyr at du kan returnere varen til oss og få pengene tilbake, innenfor 14 dager (se ytterligere vilkår lenger ned).

Returkostnaden bæres av forbruker. Du velger selv hvordan du vil sende pakken. Vi anbefaler å benytte vår vedlagte returetikett fra Posten. Dersom du legger inn ny bestilling innen pakken blir sendt i retur - spanderer vi returfrakten! (Se returskjema for vilkår)

Viktig: 

  1. Husk å fylle ut navn og ordrenummer på baksiden av returskjemaet og legg ved i din retur til oss.

  2. Ved å benytte vår returetikett holdes 99,- igjen fra beløpet som tilbakebetales. Dersom du legger inn ny bestilling før, eller samme dag som bestillingen blir sendt i retur, spanderer vi returfrakten! (Se returskjema for vilkår)

VILKÅR FOR RETUR

  • Alt av originalemballasje må returneres med produktet
  • Skoesken må pakkes i egnet emballasje slik at den ikke skades under sending og kan brukes videre
    • Varen må fremstå i samme tilstand som du mottok den (fremstå som ny og ubrukt)

    Tips: Gjenbruk gjerne vår pakkepose

      Dersom varen har blitt brukt på en slik måte at den ikke fremstår som ny, vil vi vurdere varen og holde igjen verditapet fra beløpet som tilbakebetales.
      Dersom originalemballasjen mangler eller har blitt ødelagt som følge av at du ikke har pakket den inn / teipet rett på skoesken / skrevet rett på skoesken, vil vi holde tilbake 150,- fra beløpet som tilbakebetales

       

      BYTTE AV VARE

      Framsport utfører ikke bytte ved retur.

      Ønsker du å bytte, legger du inn en ny bestilling i nettbutikken.

      Slik gjør du det:

      1. Fyll ut returskjemaet. Husk å krysse av for "Lagt inn ny bestilling"
        Legg ved utfylt skjema i skoesken du skal returnere til oss. 

      2. Legg inn ny bestilling av ønsket vare på www.framsport.no
        Tips: velger du Klarna-faktura som betalingsmåte, får du 30 dagers betalingsfrist, i påvente av refusjon for din retur.

      3. Send varen du ønsker å bytte i retur til oss. Du velger selv hvordan du vil sende pakken, men vi anbefaler å benytte vår vedlagte returetikett fra Posten (Returfrakten er gratis ved bytte/ny bestilling)

      4. Når vi har mottatt og behandlet din retur, blir du tilbakebetalt gjennom betalingsløsning du benyttet.

        Opplever du prisforskjell mellom returvare og nytt kjøp; ta kontakt med oss på kundeservice@framsport.no

        Trenger du et nytt returskjema, kan du laste ned det her


      OM TILBAKEBETALING

      Tilbakebetaling vil skje når vi har mottatt og behandlet din retur. Har du benyttet kort-betaling går det normalt 2-5 virkedager før pengene er tilbake på din konto.

      Det samme gjelder om du har benyttet Klarna-faktura. Dersom fakturaen ikke er betalt, vil varen slettes fra fakturaen etter at refusjonen er gjennomført i vårt system.

      Ta kontakt med Klarna kundeservice dersom du ønsker å fryse fakturaen i påvente av behandlet retur.

       

      UAVHENTEDE PAKKER

      Om du ikke henter ut pakken på postkontoret og pakken blir sendt i retur til oss, vil du da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil bli belastet med returkostnader og et gebyr pålydende 150,-. Dette for å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken.

      9. Reklamasjon

      Ved en reklamasjon kan du som forbruker få varen enten reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget. Ved godkjent reklamasjon vil Framsport AS dekke eventuelle returutgifter.

      Ved spørsmål ang reklamasjon: Ta kontakt med oss på kundeservice@framsport.no

      10. Personopplysninger

      Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Ved å handle av Framsport AS godtar kjøperen den til enhver tid gjeldende personvernerklæring fra Framsport AS. Se personvernerklæringen til Framsport AS her.

      11. Kontakt Framsport AS

      Dersom du har spørsmål eller ønsket å få klarhet i en ordre, ikke nøl med å kontakte oss. Vårt hovedlaget og utsalgssted ligger på Iseveien Senter i Sarpsborg og dette er vår kontaktinformasjon:

      Framsport AS
      Organisasjonsnummer: 823 140 762


      Snekkerstubakken 26
      Borgenhaugen
      1738 Norge

      +47 48220821
      kundeservice@framsport.no

      12. Konfliktløsning

      Dersom kjøper har en klage, skal dette rettes til selger (kundeservice@framsport.no) innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på www.forbrukerradet.no.