Kjøpsvilkår | Framsport AS
Kjøpsvilkår
Ved å handle på Framsport.no godtar du personvernerklæringen og følgende kjøpsvilkår:
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så lenge det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
2. Partene
Selger er:
Framsport AS
Snekkerstubakken 26
Borgenhaugen
1738 Norge
69 16 33 00
Org.nr: 823 140 762
Kjøper er:
Den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
3. Pris
Den oppgitte prisen for varen, etter at eventuell frakt-kostnad og rabatt er trukket fra, er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
5. Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra når kjøper gjennomfører handelen. Hos Framsport AS kan du betale med en rekke betalingsløsninger, som blant annet inkluderer Visa, Mastercard, ViPPS og Apple Pay. Gjennom vår samarbeidspartner Klarna tilbyr vi også faktura-betaling. Se Klarna sine retningslinjer i kassen.
6. Bestilling og levering
Når ordren din er godkjent av oss, får du en bekreftelse på e-post.
Hos Framsport AS får du gratis frakt med Postens servicepakke på alle dine bestillinger over 1300 kr. Når varene er sendt vil du få en ny e-post som bekrefter at varen er på vei.
Sporing av pakker:
Først pakker og sender vi ordren til deg. Du får da en bekreftelsesmail med et kollinummer. Med dette nummeret kan du spore din pakke hos Posten/Postnord. Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen(e).
7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert.
8. Retur og angrerett
Framsport gir 30 dager full returrett. Det betyr at du kan returnere varen til oss og få pengene tilbake, innenfor 30 dager (se ytterligere vilkår lenger ned).
Returkostnaden bæres av forbruker. Dersom du legger inn ny bestilling innen pakken blir sendt i retur - spanderer vi returfrakten! Her kan du lese alt om retur.
Viktig:
- Ved å benytte vår returetikett holdes 99,- igjen fra beløpet som tilbakebetales. Dersom du legger inn ny bestilling før, eller samme dag som bestillingen blir sendt i retur, spanderer vi returfrakten!
VILKÅR FOR RETUR
- Alt av originalemballasje må returneres med produktet.
- Skoesken må pakkes i egnet emballasje slik at den ikke skades under sending og kan brukes videre.
- Varen må fremstå i samme tilstand som du mottok den (fremstå som ny og ubrukt).
Tips: Gjenbruk gjerne vår pakkepose
Dersom varen har blitt brukt på en slik måte at den ikke fremstår som ny, vil vi vurdere varen og holde igjen verditapet fra beløpet som tilbakebetales.
Dersom originalemballasjen mangler eller har blitt ødelagt som følge av at du ikke har pakket den inn / teipet rett på skoesken / skrevet rett på skoesken, vil vi holde tilbake 150,- fra beløpet som tilbakebetales
BYTTE AV VARE
Framsport utfører ikke bytte ved retur.
Ønsker du å bytte, legger du inn en ny bestilling i nettbutikken.
Slik gjør du det:
1. Registrer returen din
2. Pakk varen
Legg varen/skoesken i pakkeposen eller eventuelt en annen emballasje.
3. Send på nærmeste postkontor
Ta med pakken og QR koden du har mottatt på E-post til nærmeste postkontor for Postnord.
(QR koden mottar du på mail når du har registrert returen din HER)
4. Vi tilbakebetaler
Vi tilbakebetaler gjennom samme betalingsløsning som benyttet ved bestilling. Det kan ta inntil 10 dager til pengene er på din konto.
Opplever du prisforskjell mellom returvare og nytt kjøp; ta kontakt med oss på kundeservice@framsport.no
OM TILBAKEBETALING
Tilbakebetaling vil skje når vi har mottatt og behandlet din retur. Har du benyttet kort-betaling går det normalt 2-10 virkedager før pengene er tilbake på din konto.
Det samme gjelder om du har benyttet Klarna-faktura. Dersom fakturaen ikke er betalt, vil varen slettes fra fakturaen etter at refusjonen er gjennomført i vårt system.
Ta kontakt med Klarna kundeservice dersom du ønsker å fryse fakturaen i påvente av behandlet retur.
UAVHENTEDE PAKKER
Om du ikke henter ut pakken på postkontoret og pakken blir sendt i retur til oss, vil du da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil bli belastet med returkostnader og et gebyr pålydende 150,-. Dette for å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken.
9. Reklamasjon
Ved en reklamasjon kan du som forbruker få varen enten reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget. Ved godkjent reklamasjon vil Framsport AS dekke eventuelle returutgifter.
Du kan lese alt om reklamasjon HER
10. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Ved å handle av Framsport AS godtar kjøperen den til enhver tid gjeldende personvernerklæring fra Framsport AS. Se personvernerklæringen til Framsport AS her.
11. Kontakt Framsport AS
Dersom du har spørsmål eller ønsket å få klarhet i en ordre, ikke nøl med å kontakte oss. Vårt hovedlaget og utsalgssted ligger på Iseveien Senter i Sarpsborg og dette er vår kontaktinformasjon:
Framsport AS
Organisasjonsnummer: 823 140 762
Snekkerstubakken 26
Borgenhaugen
1738 Norge
69 16 33 00
kundeservice@framsport.no
12. Konfliktløsning
Dersom kjøper har en klage, skal dette rettes til selger (kundeservice@framsport.no) innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på www.forbrukerradet.no.